එයාර් ඉන්දියා ගුවන් යානය කඩා වැටුණාට “බෝයිං සමාගමට” එරෙහිව මගීන් සිව් දෙනකුගෙන් නඩුවක්

එයාර් ඉන්දියා ගුවන් යානය කඩා වැටුණාට “බෝයිං සමාගමට” එරෙහිව මගීන් සිව් දෙනකුගෙන් නඩුවක්

ජුනි මාසයේදී අනතුරට ලක් වූ එයාර් ඉන්දියා ජෙට් යානයකින් මියගිය මගීන් සිව් දෙනෙකුගේ පවුල්වල සාමාජිකයන්, ගුවන් යානා නිෂ්පාදක බෝයිං සහ ගුවන් යානා කොටස් නිෂ්පාදක හනිවෙල් සමාගම්වලට එරෙහිව ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ නඩුවක් ගොනු කර තිබෙන බව බීබීසී වාර්තා කළා.

නඩු පැවරූ පුද්ගලයින් චෝදනා කර ඇත්තේ සමාගම්වල නොසැලකිලිමත්කම ඊට හේතු වී ඇති බවයි.

පසුගිය අඟහරුවාදා ගොනු කරන ලද නඩුවේ සඳහන් වූයේ දෝෂ සහිත ඉන්ධන ස්විචයන් අනතුරට හේතු වූ බවත්, ගුවන් යානයේ සැලසුමේ අවදානම් පිළිබඳව දැන සිටියද සමාගම “කිසිවක්” නොකළ බවටත් චෝදනා ගොනුකර තිබෙනවා.

ලන්ඩන් ගැට්වික් බලා පිටත් වූ එයාර් ඉන්දියා ගුවන් යානය 171, බෝයිං 787, අහමදාබාද් සිට ගුවන් ගත වී ටික වේලාවකට පසු කඩා වැටුණු අතර, පුද්ගලයින් 260 දෙනෙකු ජීවිතක්ෂයට පත් වුණා.

ගුවන් යානය ගුවන් තොටුපළින් පිටත් වූ මොහොතේ සිට එන්ජින්වලට සැපයෙන ඉන්ධන විසන්ධි කර ඇති බව මූලික පරීක්ෂණයකින් හෙළිවීමෙන් පසු ඉන්ධන ස්විචයන් විමර්ශකයින්ගේ අවධානයට ලක්ව තිබෙනවා.

බෝයිං ගුවන් යානා වල ඉන්ධන පාලන ස්විච ආරක්ෂිත බව එක්සත් ජනපද ෆෙඩරල් ගුවන් සේවා පරිපාලනය (FAA) මීට පෙර පවසා තිබුණා.

එක්සත් ජනපද ගුවන් යානා නිෂ්පාදකයා මෙම නඩුව සම්බන්ධයෙන් අදහස් නොදැක් වූ බව බී.බී.සී. සේවය වාර්තා කළා.

ඒ වෙනුවට ඔවුන් අනතුර සම්බන්ධයෙන් ඉන්දියාවේ ගුවන් යානා අනතුරු විමර්ශන කාර්යාංශයේ (AAIB) මූලික විමර්ශන වාර්තාව වෙත යොමු කිරීමට කටයුතු කර තිබෙනවා.

787 Dreamliner සහ එහි සංරචක සංවර්ධනය කර අලෙවි කළ දා සිට සමාගම් දෙකම අනතුරක අවදානම ගැන දැන සිටි බව නඩුවේ චෝදනා කර තිබෙනවා.

එය 2018 FAA උපදේශනයක් උපුටා දක්වමින් ඉන්ධන ස්විචවල අගුලු දැමීමේ යාන්ත්‍රණය අහම්බෙන් ගෙන යා නොහැකි බව සහතික කිරීම සඳහා ක්‍රියාකරුවන්ට පරීක්ෂා කිරීමට බල කළ නමුත් එය නියම නොකළ අතර එමඟින් ඉන්ධන සැපයුම විසන්ධි වූ බවටයි සමාගමට චෝදනා එල්ල වන්නේ.

එයාර් ඉන්දියා ෆ්ලයිට් 171 සම්බන්ධයෙන්, ස්විචය “ධාවනය” සිට “කපා හැරීම” ස්ථානයට ගෙන යන ලද අතර එය ගුවන් යානයේ තෙරපුමට බාධා කරන බව AAIB හි මූලික විමර්ශන වාර්තාවට අනුව දැක් වෙනවා.

පවුල් පැවසුවේ මෙය සැලසුම් කළ “දෝෂයක්” බවත් එය “අනවසරයෙන් ඉන්ධන සැපයුම කපා හැරීමට සහ යානය ධාවනය කිරීමට අවශ්‍ය තෙරපුම සම්පූර්ණයෙන්ම නැති වීමට” ඉඩ සලසන බවයි.

බෝයිං සහ හනිවෙල් ස්විච පරීක්ෂා කිරීම පමණක් නිර්දේශ කළ මෘදු උපදේශනයක් පිටුපස “නිෂ්ක්‍රීයව” සිටි බව ටෙක්සාස් පදනම් කරගත් ලැනියර් නීති සමාගම නියෝජනය කරන පවුල් පවසා තිබෙනවා.

අනතුර පිළිබඳ වඩාත් සවිස්තරාත්මක වාර්තාවක් 2026 වසර තුළ දී අපේක්ෂා කෙරෙනවා.

ගුවන් යානය අනතුරට පත් වූ විට මගීන් 229 ක්, එහි කාර්ය මණ්ඩලය 12 ක් සහ ඒ ආසන්න ගොඩනැගිල්ලක සිටි පුද්ගලයින් 19 දෙනෙකු ජීවිතක්ෂයට පත් පිරිස අතර වුණා.

Share This